100 PROSENT NATURLIIIIIIIIIIIIIIIIG!!!!!!

onsdag, februar 08, 2006

Wuhuuu!



Reisende tante Mac foerste reisebrev. Det e altsaa onsdag den 8 februar 2006. Norsk tid:05.36 (som forklare koffer det e saa faa innpaa Messenger..) Australsk tid: 14.36..Ae har nu vaert her siden klokka aatte i morrest etter min siste etappe med fly.Heldigvis hadd daem saan ordentlig film-tilbud saa ae kunn bestem sjoel naar og ka ae villa sjaa! Utrulig stor opplevelse aa fly inn i solgangen over Australia , mens ae inntok en bedre frokost og hoert paa noen av tidenes gromsanga av Groove Armada. DIGG!!


Ellers e leggan min ca DOBBELT saa stor som vanlig.Den ene kjennes ut som tannlegen har faatt tak i og ferdigbedoevd, saa den haape ae at ae faar liv i snart saa slaepp ae aa amputer liksom..Den andre faar ae garantert krampe i natt, det vedde ae paa. Ellers saa poppe det oppe en eller anna blodpropp snart. Vedde ae OG paa.. Koselig start uansett korsn det ende! Har komme mae inn pa et passe sjabert hostel med ingen stor standard, men greie prisa, kul staff og tidenens stoerste, slappeste resepsjonskatt!
Har skaffa mae hengelaas paa skapet,saa det ska vel gaa fint innte videre mens ae finn mae acommodation. Det kan fort gaa i boks forresten..:)


Tassa ned mot byen etter rein retningsans og fant den fake bystranda og elva og promenaden og tok en is i sola og den deilige brisen. Kan itj sei a savne vintern i Norge ennu. Spoer mae heller etter i natt kanskje...?
Nu har ae funne en del av skolen min, komme mae pa internett,skaffa mae masse brosjyra, studentID og betalt 40000 i skolepaeng. Juhu! Nu ska ae finn mae en middag og snart gaa aaa laegg mae!!!

PS! Neste gang ska ae proev aa faa med troenderske vokala..!

4 Comments:

  • Kristin, kossen kan du si at du ikke savne Norge? Det e jo no det e på det vakreste her... den fine harde snøet har begynnt å smelte å lage vakre bekka nedover gatan, regne sildre ned og gjør dæ kliss blaut etter ett minutt, så kommer det litt slutt å daske dæ i tryne, de vakre slapsedamman ligg strategisk plassert utover hele Kristiansand by, skyan lage et vakkert grått teppe over himmelen...

    æ forstår ikke. Ka e det å ikke savne??

    Du e rar.

    By Anonymous Anonym, at onsdag, 08 februar, 2006  

  • nei, du savner nok den vakre nysnøen som kom i kveld...:) spis en is for meg!!! we miss you already! HL gir cyberklem også!

    By Blogger Rag, at onsdag, 08 februar, 2006  

  • tenk at du e i brisbane! eg e endå her hjemma å slite max me reisefeber å goodbyes te alle her.. men når de e sagt så glede eg meg villt te å reisa og! :)uansett.. tenkte bare at nå så de ser ut te at planen din me å ikkje henga me oss nordbuara gikk i dass, så kan du kanskje henga litt me meg og der nede? de e jo ganske lenge te cruise å sånnt.. så hvis du vil finna på någe sprell.. så bor me de første dagene på explorers inn.. komme ned på tirsdag.. ;) eg e bekymra for beinå mine på flyet.. å blei ikkje akkurat mindre bekymra av de blodpropp snakket ditt.. fysj...

    By Blogger betha, at torsdag, 09 februar, 2006  

  • hehe!I dag e leggan fin vettu, men d va tydeligvis en paakjenning for daem. Eg kan godt leika eg vettu!I dag har ae prata med en svenske, singaporer og en franskmann. Han siste va egentlig baerre litt creepy. Her sitt ae for mae sjoel i parken og han spoer om aa faa sett sae ned. Ae sei itj nei, vi da hoeflig? Etter en halvtime med treig konversasjon og hans skuffelse over at ae verken roeyka eller drakk (you're a good girl?) som igjen gjor at mulighetan hannes for et ligg sank betraktelig, sa ae takk for mae og sa at hadd my aa gjoer, takka nei takk te en drink med han og gikk min vei..Dritt at han bor paa samme hostel som mae...Men daem to foerste bor og paa hostel m mae og daem va kjempetrivelig!
    Jada, Sola, ae e rar...

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at torsdag, 09 februar, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home