100 PROSENT NATURLIIIIIIIIIIIIIIIIG!!!!!!

fredag, januar 20, 2006

En helt normal familie..



Prøvd å fortæl familien min at æ har en blogg da. Min bror spurd. "Står det nå om mæ der da?" ”Nei” sa æ.. "Nææih, da gidd æ itj å læs den.." Så nu ska æ presenter min litt spese familie. Vi e sju, vi e høylytt men vældi gla i kvarainner!



Det her e minstemann/dame/jente: Birgitte Hu blei 9 år den 2. juledag. Hu e minst men ingen attpåklatt sjøl om mamma va 42 når hu fikk a'. Birgitte får altfor lite deng. Så når æ e heim, så prøve æ å gi hu litt juling. Hu e veldig smart og bli nok prest som mor si. Hu kan Bibelen på rams etter å ha sjett ca all verdens Bibel-filma som nånsinne e laga. Hu har itj sjett Passion ennu da. Vente litt me den. Ellers e hu glad i fotball te min brors glede og glad i å flir og tull og tøys til min store glede


Det her e Heidi: Hu e tenåring! og vart 13 i sommer. Hu ligne på far sin og e bestemt og tydelig. Herlig kombinasjon. Heidi e flinkar enn mæ på kjøkkenet! og det sei jo litt.. :) Hu e voksen for alderen og smart jente, samt at hu e vel strengt tatt den peneste i familien..Ellers e hu opptatt med sånne tenårings-ting og e flink me unga. Hu har lyst te å bli fysioterapeut nå som resultere at hu massere oss i familien me "glede" og hu e sterk i klypa og flink som få!

Det her e Hansi eller Hans Kristian (18) som han egentlig heite:Eneste gutt i søskenflokken og har en masse kallenavn. Kjært barn du liksom. Den her stakan på 1,92 har plaga mæ siden den dagen han ble født. En anelse metrofil med bling i øran og hockey. Møkkaflink i dæm fleste idretta men går nu sisteåret på Framnes og spille fotball for all pengan. Syns søstra si e artig innimellom og e en liten moroklump sjøl. Litt distre og en av familiens 7 mobbeoffer

Det her e Sigrid: Hu e som kinderegget. Blond på innsida,men ikke fullstendig dum. Sigrid e 22 mnd gamlar enn mæ og e storesøster te fingerspissan..Hu kjøpe julegava som æ kan vær med å spleis på og e ansvarlig og moden sånt som æ itj e så god på. Hu bli av og te litt frustrert på oss, men da e det bærre å få'a te å flir for det e ganske enkelt.Sigrid spille håndball. Nesten heile tida. Hu har bodd tesammen FIRE år i Tyskland og e prega av det. Hu kan nesten tysk beir enn norsk, men det e hu e best på e å stå i mål..!Hu e nemlig keeper på eliteserielaget Levanger. Æ e stolt!

Dette er min far: Han e nordlending. Høylytt,TYDELIG, bråsint, steikanes artig, flink te å lag mat, kjøre snowboard, motorsykkel og spille golf. Jobbe som lektor i kroppsøving på NLA i Bergen. Har en forkjæligheta for tidskjema og oversikta og Microsoft Word-oppsett.Hørt på julaften i fjor: "Kristin, det her e altså en kjempesokk!"med enn entusiasme som bærre han kan. Han e evig optimist og fjerne gjerne en sperring i Paris' største veikryss eller drar mot England uten å bestill overnatting te to familie for ei uke, FØR han kjæm te Nederland.Han e rett og slett digg, mesteparten av tida.Men han e neppe sterkar enn pappan din..


Dette er min mor: Soon to be prest. Ferdig i løpet av våren. Hu e flink te det. Mamma kan bli kjent med/kom i snakk med en stein evt fleire steina.Når vi dro fra Verdaln for 1,5 år sida kjent/visst hu av 98% av verdal nærmere 14000 innbyggera. Nu har hu begynt på Bergen. Norges 2. største by. Og hu gjør det godt. Mamma e den beste man kan få. Bestille tannlegetima uten å fortæl det te dæ av rein kjærlighet,lage fotposa og mekke favorittmiddag når æ kjæm heim.Huske alle bursdaga i hauet og veit kor alt ligg hen fordi hu har rydda det dit.I love Mom!


Det her e altså mine vakre myrsniper. Vi like å mobb kvarainner. Det e vårt kjærlighetspråk. Å nei, vi e ingen sekt, sjøl med fem unga. Mamma og pappa e bærre veldig glad i kvarainner! Kom å besøk oss engang. Vi like følk. Vi e jo en kombinasjon av Nordland/Trøndelag. Det bli itj beir/meir høylytt enn det!

Hvis dåkk har sjett gjennomgangstemaet så e det altså DET ALLE NYESTE på grimase-fronten. "The Nordvoll Face"! Litt vanskelig å få te. Birgitte og Heidi har det mest inne, men veldig artig å prøv å få te. Prøv med familien din du og!
Og koffer ligg aill på skeiva? Fordi NAVLA blogspot itj vil lægg ut min redigerte bilda...

11 Comments:

  • Bra gjeng!

    By Blogger Knut Håkon, at fredag, 20 januar, 2006  

  • Ja det er virkelig en herlig familie du har! husker jeg ble tatt varmt imot da jeg bodde hos dere en ferie! Kommer aldri til å glemme det nei!

    By Anonymous Anonym, at fredag, 20 januar, 2006  

  • koselig familie! viktig å akseptere hverandre som man er..:) vil gjerne treffe deg og gi deg lang og god klem før du stikker.. dumt jeg var i oslo under hadetbrapartyet- ditt... smask & dask

    By Blogger Rag, at lørdag, 21 januar, 2006  

  • The Nordvolls i kjent positur. Herlig gjeng, det kan æ skrive under på opptil flere gang om nødvendig! Lagra på mobben som mitt andre hjem. Det sir vel litt om gjestfrihet, gjør det ikke?

    By Anonymous Anonym, at lørdag, 21 januar, 2006  

  • ENDELIG! Til og med jeg, i AFRIKA har ventet lenge paa disse fantastiske bildene! Du har kommet deg, Norad - fjeset er ikke saa langt fra de 2 yngste... Jeg over ogsaa, er det rart massaiene ser rart paa meg?! :D

    By Blogger tingaling, at lørdag, 21 januar, 2006  

  • doh, du kan jo bare snu bildene inne på office liksom, men det passa egentlig med bilder på sida, for dere er et litt spesi og annieelskende folk fra nord (ja jeg er østlending så det meste er nord for meg)
    savner deg massse forresten!!

    By Anonymous Anonym, at mandag, 23 januar, 2006  

  • Nå har me komt nærmare kvarandre

    By Blogger Øyvind, at torsdag, 26 januar, 2006  

  • Heia! Oj, e d sånn æg he prøvd å sjå ut???? Skjønne æg he ein lang vei å gå før æg klare det:) men du he taget på d nå! sei frå når du kjæme te kr.sand, då kan mi ta bossssen:) klæm frå ninnis!

    By Anonymous Anonym, at fredag, 27 januar, 2006  

  • Eg vil bare si, siden du har nevt det en del ganger på bloggen min... Eg vet liksom ikke helt kossn eg legger til folk på bloggen min. Karianne skulle hjelpe meg med det, så ble noen av hennes venner lagt til, så beklager at du ikke er lagt til, men det er bare fordi eg ikke vet helt kossn. Gleder meg til du kommer til Kristiansand

    By Blogger Diddien, at lørdag, 28 januar, 2006  

  • Sjefs å snakka me deg på Impuls!
    Du e rett og slett rå!
    Sånne folk burde det vert flerre av! Kom gjerne tilbake igjen å velsign oss her borte og!

    By Anonymous Anonym, at søndag, 29 januar, 2006  

  • Humor da!! Artig å se familien din!! snaggaz..

    By Blogger -L&H-, at onsdag, 07 juni, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home