100 PROSENT NATURLIIIIIIIIIIIIIIIIG!!!!!!

torsdag, april 06, 2006

Adelaiiiide,Adelaiiiiiide!


Vi e så syyyyykt deilig vi, bærre så dåkk veit det!!




E litt seint ute med resiebrev fra min første "store" reise innad i Australia. Fra onsdag den 29 mars te søndag den 2 april va æ nemlig på besøk hos Audun Kristiansen i Adelaide, South Australia. Som dåkk kanskje veit så sku æ jo på U2-konsert med gutten forrige tirsdag, men det vart på en måte utsatt te november da.. Kjedelig, men flybilletten va betalt så det va det lite å gjør med..Så æ dro ned og det va sannelig stas å heng med en som æ itj mått ta heile: ka heite du-kor e du fra-ka studere du-remsa..Audun e nemlig min far's fetter's kone's søster's sønn.Eller søskenbarnet til mine tremenninger.. Vi e praktisk talt i familie!! Nu ska det vel seies at Audun vart sjuk etter å stått opp ned i et basseng i to tima.. Og han nekta å få i sæ Paracet så æ fikk gleden av å opplev han i en fin-fin feber-tilstand. Feber-Audun e en festlig opplevelse ska æ lov dåkk.Sånn ellers så æ itj my av Adelaide så det kan æ itj fortell dåkk my om. Men æ fikk sjett en del med buss,trikk og taxi..:) He-he, æ refere te Audun si side for den historien. Æ mått bærre flir æ..
Ellers va det KALDT der!! Audun sa det va mellom 20-30 så æ tok med sommerkleian min æ, men det va jo søren mæ mellom 15-20 grader!! Fikk jo ailler brukt halvparten av det æ hadd tatt med og når æ hadd gått med ca aill mine varme klær på i tre daga mått æ kryp te korset og kjøp mæ en Billabong-genser. Hjalp godt når vi va på Aussie Rules-match sammen med nærmere 27000 ainner stk en lørdagskveld. Kaldt, men artig læl. Dæm har så my sære sporta her nede, men man må jo bærre elsk all sporta der det e lov med mølje!!Slåssing på slutten av kampen og endelig et lite bekjentskap med en kjekk,lang,artig og trivelig australier (æ VISST dæm fantes nån plass!!!) gjor det lille ekstra.
Ellers har æ lært Audun både the Nordvoll Party-face og ristebilda. Han gjor det ganske bra, men må nok jobb litt med ristinga. Folk mått ha trudd vi va temmelig pling i bollen der vi tok duste-bilda anytime and anywhere...Men artig va det. Det kan vi vel vær enig om, hæ Audun?! Æ hadd det kjekt, men lure dåkk på nå om Adelaide må dåkk nå besøk sida te Audun (æ hjalp han inn i blogspot-verdenen) Og når dåkk først e i gang kan dåkk besøk Johan og, bror hass!

13 Comments:

  • Ja, deiligar esel og lama-par ska en vel leit lenge etter!!!

    Kristin johanna josefina græsli nordvoll, kann du bare please bare skriv en liten svar mail te dæ!! har nå æ må snakk med dæ om under 4-5 øyne!
    Ja, det e bare å bynn å gru sæ:P

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 06 april, 2006  

  • okay, den mailen ska te MÆ ikke te dæ:)Har type tiplexi!

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 06 april, 2006  

  • artig!!! jeg vil også vær med!!!

    By Blogger patrick, at torsdag, 06 april, 2006  

  • Til adelaide, i tiplexi-klubben eller som flue på veggen på den store søster-praten?:)

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 06 april, 2006  

  • du kan vella..

    By Blogger patrick, at torsdag, 06 april, 2006  

  • KRISTIN Æ ELSKER DÆ!!!! Og du e så fantastisk vakker! På en skala vil æ si en soleklar firråtrædve. Du e rå, rå, rå. Dødsrå!

    Savne dæ snuppsa. Kom tilbake... Fedrelandet treng dæ.

    KlemZ og koZ

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 06 april, 2006  

  • fint par! ser ut som dåkke hadde det veldig kjekt samen!
    hei å hå, stå nå på!
    snakkes vel snart på msn.

    By Blogger Catti, at søndag, 09 april, 2006  

  • Jippijippi!!! Kristin er i Aussi, jeg er i Bergen! Klarer visst aldri å komme meg vekk herifra.. Men så får jeg besøk heller; nå er Marianne her, som snart blir henta av sin kjære Richard. Hvordan feirer du påske i Australia? Neste innlegg kanskje??? Låååv ju. Heioghopp. PS: Digger bildene dine!!!

    By Anonymous Anonym, at mandag, 10 april, 2006  

  • Kristin,nå har det seg sånn at eg savner deg SÅNN!!!!! Sa da sitter eg her, I kristiansand by....Ja, venter på å få reist til det noenlunde forlatte Sogn med min kjære....Ja, men asså, det er dog noen dager til ennå, og siden eg va så lur å si te jobben at eg ville ha fri hele påsken, så sitter eg her da, noenlunde litt sånn forlatt i Kristiansand by.....OG SAVNER DEG IKKE NOE MINDRE AV DEN GRUNN,TVERT IMOT. Skjønner du ikke at det e bare litt frekt å reise fra dine venner på detta viset???? Men det e jo tross alt godt å se at du har det bra:) Og no lurer jo eg på om eg ska til Bergen te neste år, men det blir nok ikke noe av, men eg trenger en å diskutere for og imot, og da hadde jo du vært fin å ha.... Og ikke nok med det, ja så har eg det fine bursdagskortet eg fikk av deg ved sengekanten min, og eg leste det hin dagen, og du e bare god og snill og pen og grei, og litt sprø:)Og eg savner å leke med du....kom snart hjem snuppa....

    By Blogger Diddien, at mandag, 10 april, 2006  

  • Heia snuppa!!!
    Long time NO see......=(
    du berre e i Australia du... heldigrisen=)
    kommer du nordover snart eller... e ha jo da fløtta t øya, og d ha vært LITT kjekt hvis det kom nån "nye" fjes i land me båten snart....
    Det ser no ut som du har d skikkeli bra da, kjekk kar du ha ilag med deg oxo;-)

    gla i deg vænnen!

    By Anonymous Anonym, at tirsdag, 11 april, 2006  

  • Hei ,hei alle sammen! Nu har ae laga innlegg om paaskeferien Cathrine. Saa artig at du stakk innom!! Bergen e vel itj aa forakte hvis vaeret e godt..:) Bogsisooooooo, ikkje ta det te dae.. Itj flytt te Bergen naar ae endelig kjaem heim!! Kosn kan man itj faa heimlengsel med venna som daak folkens!!! Kathrine, saa ARTIg at du va innom her!! Ae haape saa kalrt aa faa mae te Selsoeyvik, det e jo en NOEDVENDIGHET!!! Saa du bor der ute nu ja, ferdig med alt Afrika? Saann som det sjer ut nu saa drar ae heim i begynnelsen ab juli for aa faa m mae siste helga paa Skjaergaards og saa rett te Selsoeyvik for vaffal ei uka og saa Troendelag og saa grimstad og saa stvanger og saa kr.sand osv.. Sommer i Noreg friste meir enn vinter i Australia..
    Angaaende karen: Kathrine: det e Audun, soeskenbarnet te Kjetil og daem, huske du han? Og Maia, det e jo broren te Johan. Du fikk jo opplev han det ene aaret. Ae vil sei at daem e strengt tatt e to alen av samme kjoettkak. Altsaa kliss lik...

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at onsdag, 12 april, 2006  

  • johan kristiansen,soennen te Inger johanne Kristiansen, soendagskoleder i Frikirka

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at tirsdag, 18 april, 2006  

  • Ja godagen du.....
    jau angående han derre karn du har ilag med deg...=) Tone forklarte me kem han va da=) e flira gått... men asså e ha jo ikke sett han så ofte=) men kjekk uansett og dåkk e et FINT par.... NEMLI=)
    joda e bor på øya... ferdi spl i juni, ska jobb på Nesna i sommer, fær t Sør Afrika i oktober og bi hvertfall t jul=)Thats my plan... ette det... har ikke peiling....=) tar det som det kommer.....
    TUSEN takk før korte... e har jo ikke nå adresse å send tebake.. har e vel?

    Kjæmpe smask fra Kathrine

    By Anonymous Anonym, at fredag, 28 april, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home