100 PROSENT NATURLIIIIIIIIIIIIIIIIG!!!!!!

torsdag, mars 02, 2006

Sære Kristin...

He-he.. vart utfordra av Maja te å lag en liste over ting som gjør mæ te litt særar enn all ainneran.. Æ sku vel nevn tre eller fem ting. I stedet har æ laga en LANG liste over ting som irritere mæ/generelt itj like. Har nemlig holdt på med litt sjøldefinering/ransakelse i det siste.
Både dåkk som kjenne mæ ganske godt og dåkk som itj kjenne mæ såå godt vil nu lær ett par ting om mæ, som vil gjør dåkk i stand te å unngå å irriter mæ nødvendig…
Den her lista e i en tilfeldig rekkefølge: Yes, here we go!
Æ like IKKE:
1. Lave kjøkkenbenka som ca DREP ryggen din når du vaske opp.. Når æ bli gift med min over 1,80-mann så ska vi innred HEILE huset tilrettelagt for LANGE folk. Og det bli så STAS!! Sorry Solveig….
2. Norske pop-gospelkor. Øverst på den lista igjen: Oslo ”Gospel” Choir!!
3. Neglebiting-påpassere. Folk som slår mæ på handa når æ bit neglan. Æ får VIRKELIG lyst te å slå tebake altså. Æ e 22 år og greie fint å innsjå at neglebiting itj e det smarteste her i verden, men det e MINE fingra og negla. Æ bit så my æ VIL!!!!!
4. Snusing. Ka e poenget med å bruk pæng på å sjå FULLSTENDIG latterlig ut og i tillegg lukt drit? Neglebiting e i det minste gratis og itj farlig for helsa.
5. Uteliv: I Norge e det ALTFOR dyrt å spis ute eller bærre å drikk en kopp kakao te at æ gidd å gjør det nå særlig. Og æ e heller itj den største partyjenta. Syns det e heller rart å bruk masse pæng for å drikk sæ te mot for å bli litt ”vill og gal” (som æ kan vær helt gratis og helt edru) og prøøv å ha en samtale med et menneske uten å hyl ræva av dæ fordi dj’en spille masse møkkamusikk. Men kvar sin smak..Kan vær gøy AV og te..
6. Puppa: Ka e poenget? Kunna vi itj bærre fått dæm når vi faktisk fikk unga og faktisk sku BRUK dæm te nå? Mensen: Ja, det e jo Eva sin skyld. Hadd æ fått heinnern på den dama
7. Klesbutikka: ”Hei, her kan du bærre finn klær som passe hvis du e under 1,70 og veie under 65 kilo.” Screw you BikBok!!
8. Dialekt-herming. Slitsomt når følk trur dæm kan etterligne trøndersk, men bærre høre ut som nån sjøsjuke trondhjemmera. Hehe, litt dumt siden æ itj gjør NÅ anna sjøl. Altså så irritere æ mæ sjøl egentlig..
9. Folk som ler av høflighet. Ingen vits å le av nå som itj e artig. Folk med dårlig humor må bekjempes og hvis itj folk SLUTTE med å le av dårlig vitsa bli vi ailler kvitt dæm. Det gjeld og mæ. Itj le av mæ hvis dåkk itj syns det artig..
10. Som sagt før, det e ALTFOR lite plass te folk med lange bein på fly.
11. Bussa som går for tidlig. Ka e poenget?!!
12. Honningsåpe. Kæm kom på å lage såpe som lukte så kvalmt?? Søstra mi Sigrid e stor fan av all såpe som inneheld spor av honning og H-melk. Det e ITJ æ!Æsj..og Palmolive melonsåpe og. Lukte spy
13. Debattprogram: Æ e tidenes PINGLE når det kjæm te alt som minne om diskusjon/høylytt samtale.Hvis det høres ut som nån e uenig får æ helt spadern og derfor e æ allergisk mot alle debattprogram som finns. Hehe, det hadd dåkk itj trudd??
14. Sure folk: Igjen litt sjølmotsiganes siden æ skriv en liste over ting som irritere mæ...Men sure folk e fullstendig turn-off. Ka e vitsen med å vær sur da? Koffer kan itj all vær glad?
15. Dårlig holdning. Dårlig holdning sånn generellt e itj veldig tiltrekkanes, men dårlig ryggholdning e nå av det verste æ sjer. Spesiellt hos lange folk. Og korte folk. Hvis du itj har en fysisk handikap som hindre dæ i å gå rakrygga, så gjør det! Du e så lang som du e og vær STOLT av det. Folk som går rett i ryggen sjer ca 124% meir selvsikker og tiltrekkanes ut.
16. Isopor. Æ TAKLE itj lyden av isopor og bærre tanken på sånn isopor-kassa e nok te å gi mæ frysninga..Så kjæm du å gnikke på vinduet mitt så ska du få dæ en omgang..
17. Rekk finger. Hvis du rekk finger te mæ, tolke æ det som: ”Dra te helvete” og der har æ intet behov for å dra, så VÆRSÅSNILL og itj rekk finger te mæ for ”moro” skyld.
18. Interiørprogram som redekorere allerede kjempefine hus te unge,friske folk som har nok pænga og tid te å gjør det sjøl. Nei takke mæ te Ekstrem Oppussing som hjølpe folk som faktisk trøng det..!!
19. I motsetning te mang av mine venna så e æ itj så veldig glad i bakgrunsmusikk te maten.Vaffal itj måltid som kreve at æ sitt ved et bord og spis. E itj vokst opp med P4 te frokost og polsk frijazz te middag, så æ takle det desverre itj så bra..
Det va alt æ kom på nu.. Sånn ellers e æ itj e æ så fan av grønnsaker, men det jobbe æ med..
Hæ, sær æ? Neida…

13 Comments:

  • unnskyld catti for langt innlegg UTEn bilda

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at torsdag, 02 mars, 2006  

  • Halleluja Kristin, her va det mye bra!! Bortsett fra den kjøkkenbenken så klart. Og æ e faktisk ening i den butikkgreia og, det e jo umulig å passe inn i dem klærne uansett! Prøv å fin ei kul bukse som passe til en tynn spjæling UNDER 170! Lykke til. Og den snusleppa får du billig av mæ.

    Gratulerer Kristin, du hgar klart å sette ord på mange av mine følelsa. Kanskje vi bare e en gjeng særinga. Eller kanskje vi har vært litt for mye sammen... Du kan vella!

    Du glemte forresten at du ikke takle at det står på musikk mens du skal innta et måltid.

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 02 mars, 2006  

  • oisann!det e veldig sant.
    ska før det opp!

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at torsdag, 02 mars, 2006  

  • Fullstendig enig i pkt:
    4. Snusing e UT UT UT!!
    6. Pupper e upraktisk,sjøl om egentlig e ganske godt fornøyd med designen på mine.


    15. Dårlig kroppsholdning er någe av det versta eg vet om. Folk miste integritet.Anbefale dåkke 10 år med RS og 4 år med klassisk ballett. Har gjort underverker med min holdning :D

    17. Rekke finger.Eg blir faktisk innerst inne litt såra når folk rekke fing. Det støte meg,uansett kem som gjør det.

    + diverse egne varianter

    Uenig:
    13.Debattprogram
    Det trigge konkurranseinstinktet hos meg,og finne min debattant.Ellers er det interessant å se ke argumenter en bruke + eg lære någe.

    Hurra for Kristin! Du e løien du!

    By Blogger Catti, at torsdag, 02 mars, 2006  

  • Noe kjent, noe nytt, mye bra, sorry for den fingen eg sikkert har rekkt te deg ein eller aen gong. Eg blei spesielt MØTT av det du skreiv om kjøkkenbenk og offentlige transportmidler. Eg blei spesielt STØTT av det su skreiv om pupper. Ka galt har dei gjort?

    By Blogger Øyvind, at torsdag, 02 mars, 2006  

  • hehe, hadd ingen forventninga om at daakk sku skjoenn min ergrelse over daem.. det e greitt. en dag ska det alt bli klart og tydelig for dae

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at fredag, 03 mars, 2006  

  • Sær e et dårlig ord kristin. Alt for negativt lada. Særegen derimot, e eg enig i at du e, og det e utelukkende en positiv ting.
    Hvis det ikkje var litt slemt, hadde eg gjerne sett at me pekte på "folk som har glatta ut heile personligheten sin" og ledd. Men det bør me kanskje ikkje gjør. Stakkars ikkje-særegne folk..

    (PS; Catti: Integritet e en indre kvalitet, og du har ikkje forstått ka det betyr hvis du tror dårlig kroppsholdning kan ha noge med integritet å gjør. Hehe.. eg elske å retta på ting du seie!)

    By Blogger Erlend, at fredag, 03 mars, 2006  

  • Hehe...dette var opplysende! skjønner masse av disse punktene veldig godt! kanskje isje d med kjøkkenbenk akkurat, men d med pupper HEILT ENIG. står jo bare i veien! ellers så har e også litt problemer med snus. d er akkurat som om e bare tenker på den svarte ekle dingsen hvis en person snakker mens han/hun snakker me mæ. æsj!!
    har vel også en slags sperre på d å rekke finger, men også banning på tull. d syns e er enda verre!
    kanskje e tar en sånn liste en gange e å!takk for inspirasjon!

    By Blogger Stine, at fredag, 03 mars, 2006  

  • grønnsaker er sunt! Det er alt jeg kan si. men vet du hva som irriterer meg for tida? At Odd Nordstoga ikke kommer ut med ny cd på en stund og at jeg har en svær kvise på rompa! Nå går det for langt... Tina M

    By Anonymous Anonym, at søndag, 05 mars, 2006  

  • kristin, kristin...jeg ler..og det er ikke av høflighet. (rimte det??)

    12. Honningsåpe. Kæm kom på å lage såpe som lukte så kvalmt?? , veldig enig!! jeg gjorde et dumt kjøp her en gang og nå sitter jeg med den..

    og kjøkkenbeken..du glemte vasker som er laget for lave, slik som jeg har hjemme:)
    og en gang når du mist venter det skal jeg komme å gnikke isopor på vinduet ditt..jeg kan jo tross alt banke deg?? ;)

    By Blogger patrick, at mandag, 06 mars, 2006  

  • hehe..Takk for informasjon Tina,sett æ stor pris på..Har itj med mæ så mang cd'a på maskina mi, men Oddi og "luring" kose æ mæ med innimellom..:)Grønnsaka e kanskje sunt, men godt?
    Ellers kom æ te å tenk på nå i dag:
    Om lesbiske syns puppa e like digg som menn? Altså dæm har dæm jo sjøl..?Eg undrast..
    Stine, oisann, æ syns AV OG TE at det e festlig å tullebann, håpe æ itj har gjort det foran dæ nångang..Men æ misbruke bærre Hornulfs navn da!!

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at mandag, 06 mars, 2006  

  • Ja, dette var jo litt av ei liste...

    Når det gjelder pkt. 1 var det faktisk veldig aktuelt når jeg og gubben skulle bygge. Han er 195 cm høy, og han har alltid måttet stå krokete og bøyd i dusjer rundt om kring. Et annet problem er jo speilet over vasken. Siden vi aldri traff de som monterte dette, måtte vi henge opp papptallerkener (man tager hva man haver) med beskjed om at mannen i huset var ganske høy, og at de måtte huske å montere diverse saker høyere enn normalt.

    Pkt. 7 BikBok har faktisk fått så mye klager på små størrelser at de skal justere størrelsene litt større. Halleluja!!!

    Når det gjelder pupper, så kan jeg si som gift kvinne at de er gode å ha også.. Har jeg sagt for mye? De vil gi deg glede også en gang Kristin! Og som ei venninne av meg sa; nyt puppene deres før dere blir mødre jenter, for de er sannelig ikke mye tess etterpå!

    Nemlig!

    KLEM

    By Blogger Linda Therese S. G., at mandag, 06 mars, 2006  

  • hehe..Du har et witness!!

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at onsdag, 08 mars, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home