100 PROSENT NATURLIIIIIIIIIIIIIIIIG!!!!!!

fredag, februar 23, 2007

Derfor er kvinner IKKE morsomme


Når man får beskjed fra tv-skjermen om å hold sæ innendørs, kan man likeså godt skriv nå på bloggen. Internettet e cirka det eineste som fortsatt funke sånn nogenlunde i det her ville været.. Så da tenkt æ sku lag et ordentlig innlegg, læng sisa sist nu.

Overskrifta va det som møtt mæ en fredag her for et par uka sida på framsida av Aftenpostens Fredagsbilag. Æ mått skaff mæ det og få lest resten..

Æ ska ærlig innrømm at æ sjer på mæ sjøl som ei morsom jente. Eller æ prøve vaffal å vær det.
" Menn vil ha kvinner som ler av vitsene deres og ikke en dame som er morsom selv"
står det svart på kvitt og æ kjenne æ bli litt skremt. E det virkelig sant? For æ e desverre ikke den søte, snille, kristne jenta som ler av alt gutten sei.
" Vi er lært opp til å le av mannens vitser sånn at de ikke skal bli såret"
Æ flire av det æ syns e artig og ska ærlig innrøm at humor e en av dæm kvalitetan som tiltrekke mæ mest ved det motsatte kjønn. Æ vil ha en kjæreste som æ kan flir og ha det artig med. 
"Sans for humor står gjerne på en manns ønskeliste over drømmekvinnens kvaliteter, men det står oftest litt nedpå arket og alltid etter utseende. "Dessuten er sans for humor noe helt annet enn en morsom jente"
Æ bli meir og meir skremt jo meir æ læs, e æ virkelig så screwed??!! Ja, det virke sånn.. :)
"En morsom jente tar hele rommet med kraftig smittende latter. Hun har alltid en småfrekk ironisk kommentar på lur. Og hun bobler over av lekne påfunn. En sånn jente blir gjerne sett på som slitsom."
Det æ trudd gutta satt pris på får æ plutselig blåst oppi ansiktet. Æ bli visstnok bærre oppfatta som slitsom. Det e jo IKKE kjekt..
Mens det i følge Aftenposten e en fordel å vær morsom for guttan, gjeld det itj for jentan..
" (..) jenter skal ikke være morsomme. De skal sitte og klukke av menn som bruser av menn som bruser med fjærene. det er i hvert fall det som er forventet. det er nemlig ikke forventet at kvinner skal stikke seg frem og være tøffe i trynet. I hvert fall ikke hvis de vil ha draget på en mann."
Yes, æ kan bærre gi opp.. Æ får bærre hold inn all kommentaran og vitsan og sætt mæ ned å flir av dæm , så har æ vel fått mæ type innen en måned. Eller..?
" Å være rappkjeftet og småfrekk er gjerne en overlevelsestrategi for de ikke helt pene jentene"
Æ har ailler regna mæ som ei super- pen jente, så nu bynne æ å lur. Prøve æ å vær morsom fordi æ itj føle mæ smellpen? 
Eller hadd æ prøvd sjøl om æ hadd vært dritpen? Eller trøng dæm pene itj å gidd å vær det?
" Men, nei, oss morojenter vil guttene tulle med, så går de heller hjem med de rolige. Morsomme jenter er ikke kjæresteemner"
Dæm siste 23 årene kan jo vær det som bekrefte det her utsagnet, men æ velge å tru at det finns nån der ute som itj bli vettskremt av ein høylytt, sjølsikker og morsom trønder-jente. Spørsmålet e om æ har trudd feil...
Så sei mæ gutta, har æ Aftenposten rett? Vær ærlig nu.
Vil dåkk ha ei som dåkk kan flir av/med, eller ei som kan flir av dåkk?
E det tryggest å ha ei som tar lite plass, eller takle dåkk ei som tar litt meir?
Bli dåkk virkelig skremt?

Æ velge å avslutt det her innlegget med et sitat av Kjell Olsen (66)
"Skal hun være morsom?"
" Det holder det at jeg er! "
I rest my case....



21 Comments:

  • hehe, uffameg Kristin. Vet du hva? Jeg er sikker på at det fins opptil flere gutter som leter etter ei morsom jente! Søt er du også, så tro'kke det er noen fare. Kan hende det som står i artikkelen kanskje stemmer med gjennomsnittet, men gjennomsnitt er gjennomsnitt. Det fins alltid noen som ikke er gjennomsnitt, og det er jeg sikker på at finnes hos begge kjønn, så klart det finnes noen som vil elske den du er! Og beundre deg for det! Så det så! Dessuten hørtes det ut som om artikkelen er skrevet av en litt små-bitter kvinne... Hadde hun blitt litt mindre bitter, hadde det kanskje blitt no mannfolk på henne også? hvem vet... Jeg heier i hvert fall på deg Kristin!

    By Blogger Linda Therese S. G., at fredag, 23 februar, 2007  

  • Kristin!!!! Du e jo SMELL PEN! Drit i å si nå anna. Det innlegge e bare bullshit. Marianne gifta sæ! Ho e høylytt trønder på sin hals... morsom e ho og. Og gift. Kan æ bare gjenta det? Gift. For livet liksom. Problemet e nok at guttan med en gang tenke at dem ikke e bra nok for dæ. Så det her burde være en formaning til alle single gutta: Det skade ikke å ta litt initsiativ! Ho bit ikke!

    By Anonymous Anonym, at fredag, 23 februar, 2007  

  • Kristin du er bra!!! og ikke slitsom, du er rolig og empatisk når det trengs!! Jenter skal være morsome, for jeg er jo ikke det!!
    men dog, det er jo bare mitt syn...håper det teller for noe...

    By Blogger patrick, at fredag, 23 februar, 2007  

  • Det jeg har å si er hvis ikke han er MANN nok til å tåle et ekte kvinfolk! Nei da kan han ha det så godt! Kristin æ like dæ! savner deg her i oslo! Du sprer glede!

    By Anonymous Anonym, at fredag, 23 februar, 2007  

  • Du må ikke tro på alt du leser om i avisene, og i hvert fall ikke i tabloide Dagbladet. Skulle tro artikkelen var hentet fra 50- tallet eller no! "De skal sitte og klukke av menn som bruser med fjærene". Hva skjedde med utviklinga og likestillinga?!

    Liker deg for den du er! Så det så! =)

    By Blogger Knut Håkon, at fredag, 23 februar, 2007  

  • Oki... no bynn e å skjønn koffer e e singel... eller...? ka slags årstall e den der greia fra?

    By Blogger Kathrine, at fredag, 23 februar, 2007  

  • KRISTIIIIIIN! DU E RÅÅÅÅ! Og det e lov (og nødvendig!) å ver kresen! Det har eg lært :) Eg digge deg! "Og det er mange av oss!"

    By Blogger Merete, at fredag, 23 februar, 2007  

  • åh eg blir kvalm... av den der "kristne greiå" me at alle jenter ska sitte stille å fnise av alle de morsomme guttene!!! som faktisk ikkje e såååå morsomme alltid.. nå vise de seg jo at de kanskje ikkje e ei "kristen greie" allikevel.. då blir eg oppgitt...
    " Vi er lært opp til å le av mannens vitser sånn at de ikke skal bli såret" - å heeerlighet!!! men me ska bare sitte her å føle oss slitsomme???
    nei takke meg te mennesker som e seg selv, ærlige å høylytte!!!! digge deg kristin..

    By Anonymous Anonym, at lørdag, 24 februar, 2007  

  • Du e pen og du e morsom. Så sånn e d

    By Blogger Diddien, at lørdag, 24 februar, 2007  

  • Du e pen og du e morsom. Så sånn e d

    By Blogger Diddien, at lørdag, 24 februar, 2007  

  • Hahaha!! DEt her gikk jo litt skeis..Det her innlegget vart itj skrevve fordi æ e fullstendig despo og psykisk nedbrutt etter den her reportasjen.SLAPP av!
    Æ villa bærre sett fokus på nå som æ har tenkt litt på og som Aftenposten traff spikern på hauet med. Jenta bli satt i båsa der det stilles forventninga te å måten å vær på eller oppfør dæ. All jenta som fell utaafor den søte-snille-båsen veit ka æ meine.
    Sitatan va klippa ut fra sin sammenheng og va nok en anelse overdrevve, men likevel så hadd dæm jo et poeng. Det e o en teori som æ lure på om æ e delvis enig i. Men det æ EGENTLI lure på e ka dåkk gutta meine? Nu vart det my jenta som tok avgårde her, ka syns dåkk?
    Vil dåkk ha ei å flir av og med, eller ei som flire av dåkk. E det tryggest mei som tar liten plass, eller takle dåkk ei som tar litt plass? BLi dåkk virkelig skremt?

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at lørdag, 24 februar, 2007  

  • Stusslig med jenter uten humor. Lov meg at du ALDRI blir stusslig, Kristin!

    By Blogger Paul Grønseth, at lørdag, 24 februar, 2007  

  • hahahahahahaharararararahaha!

    kor har de funne dei intervjuobjektene? Bra kristin! bra!

    By Blogger Malise, at mandag, 26 februar, 2007  

  • Blir itj fest uten skinvest sjø. Æ vil my heller ha ej æ kan flir med, enn ej så bare flire av mæ. Men hu må nu flir av mæ å.

    Men eg forstår og koffer folk har mistforstått innlegget med at du kan virka despo. Men Men det e jo litt morsomt det og.

    By Blogger Tarjei, at mandag, 26 februar, 2007  

  • Di guttene som blir skremt av jenter med humor, har et seriøst problem med selvbilde og selvfølelsen sin.
    Da vil du ikkje ha di! Di er deg ikkje verd!

    By Blogger Catti, at onsdag, 28 februar, 2007  

  • "kristin-bistin-bo-bistin"=tara?
    sykt vittig. har jo sett "kristin-bistin-bo-bistin" en del andre plasser. på andre blogger jeg kjenner.
    nå lo jeg. vær med å le, da.
    1,2,3: ha ha ha.

    By Anonymous Anonym, at onsdag, 28 februar, 2007  

  • *=sara, mente jeg.
    nå ler jeg ikke lenger. det holdt med et par minutter. sitter oj alene her.
    kan desverre ikke komme på showet deres. er borte begge helgene. (er krfu'er vettu).
    kommer dere til å sette opp flere show? andre steder?

    By Anonymous Anonym, at onsdag, 28 februar, 2007  

  • Kristin-Bistin-Bo-Bistin= Sara ja. SURPRISEE!!
    ka skjer med at dåkk har KrfUopplegg BEGGE dæm helgan da? Bli nok ikke anledning teå sjå det showet igje nei desverre..
    det her burda æ tatt opp med Catti, men du kan spre det te dæm itj e like hardbarka KrfU'era som dæ at dæm må kom!!

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at onsdag, 28 februar, 2007  

  • Jeg vil påstå at både gutter og jenter som prøver veldig hardt å være morsomme hele tiden er slitsomme. Og det er en ond sirkel; hvis noen er slitsom, er de ikke morsomme lenger. Og det finnes enkelte jenter (som feks hun der Hope-dama) og gutter som prøver på en slibrig måte å være morsomme uten å få det til. Og da synes jeg det er utrolig lite tiltrekkende.
    Mens andre bare er morsomme, og da er det befriende å være i deres nærhet fordi de er seg selv.

    Dessuten, så lenge man vet å ta hensyn (feks ikke gapskratte i en begravelse og sånn), så bør det da gå veldig fint å være høylytt til tider også?

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 01 mars, 2007  

  • jeg har aldri følt meg mer truffet av en avisartikkel i hele mitt liv, ikke at jeg er så utrolig morsom liksom, men det ervisst mer enn nok for det motsatt kjønn. og jeg tror det stemmer, men det skal sies at jeg vil heler ha mange morsomme venner og være morsom selv enn å ha en mann som kanskje er en drittsekk, du er kul kristin og keep up the funny work!

    og ja jeg skulle gjerne ha kommet nedover på show, men det kræsjer med så mye, og tida strekker ikke til, men jeg er der i ånden!!! amen min morsomme søster!!

    By Anonymous Anonym, at tirsdag, 06 mars, 2007  

  • For å si det slik. Kristin er ingen gjennomsnitts tjei. Hun er den råeste jenta på denne jord.
    Hun kan rett og slett ikke ta til takke med en gjennomsnittsmann. Og jeg lover deg Kristin at den killen som får deg kommer til å få et fantastisk morsomt liv.
    Og jeg kommer til å digge å besøke dere. HAH!

    Og jeg ser på meg selv som morsom. Jeg BAJSER på leggen til selvhøytidelige gutter.
    Kristin! Du tar ikke mye plass. Ikke mer enn jeg og andre er villig til å gi deg.
    Du er bare ælsk!
    Og sorry, men SISTEN!
    Jeg valgte deg før jeg så at du allerde har fått den.

    Klemmings!

    PS! Lillesyrran din vil IKKE syng i gospelkor med mæ!!! Ka skjer?

    By Anonymous Anonym, at søndag, 11 mars, 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home