100 PROSENT NATURLIIIIIIIIIIIIIIIIG!!!!!!

lørdag, juli 08, 2006

Sørøst-Asia reisbrev del 1

Her e nån reisetips fra en ERFAREN backpacker. ehee..

1. Itj dra rundt med en ryggsekk som veie 17,4 kg og en dataveske som veie minst 8 kilo!Pakk smått, det e nemlig VARMT i Sørøst-Asia i juni-juli. Man trøng knapt t-skjorte når tempraturen AILLER synk under 30
2. Hvis du ska kom dæ fra Singapore te Bahru Johor, ta taxi i stedet for te slutt FIRE bussa som vi tok. Og sjøl om en mann SJER ut som han jobbe på buss-stasjonen og bærre vil hjelp dæ og finn igjen bussen din etter din 2. passkontroll på et kvarter, itj vær naiv, kristen og snill.. Hør på venninna di og snu i tide!
3. I Kulala Lumpur e det billig med taxi, men det e som oftest så sykt my trafikk at det itj lønne sæ! Finn ut kor mono-railen (som går over bakken!! :) eller undergrunnstogan befinn sæ og går hen..
4. Finn turistkontoret i KL med en gang. Det befinn sæ rett ovenfor den pakistanske amabassade. Itj gi dæ før du faktisk finn en taxi-sjåfør som veit kor det ligg hen!Det vil lønn sæ i lengden. Enkelt, raskt, rimelig og miljøvennlig
5. Vil du opp i Petrona Twin tower (nu verdens høyeste tvillingtårn og andre høyeste bygning) må æ skuff dæ. Du får bærre kom opp te Sky Bridge som ligg "kun" 171 meter over bakken, men det anbefales! Dæm sleppe bærre inn så og så mang inn per dag, men det e gratis da! Men da anbefales æ at du står opp litt tidlig så du står litt framme i køen når dæm åpne omtrentlig klokka halv ni.
6. Ellers kan du kom opp i det digre kommunikasjonstårnet dæmmers for 40 kr. Der får du temmelig god utsikt og får leika turist! Begge dela anbefales!Nederst i tårnet har dæm en temmelig god og rimelig indisk restaurant
7. Ska du bad i badelandet som ligg litt uttafor sentrum (KL Hr Egnetlig itj nå ordentlig sentrum..) så husk at du e i et temmelig muslimsk land. Bikini står itj på plakatan om ka som e tillatt og helst bør du ha badedrakt med enten korte eller lange erma og bein.. Aller helst burka som en del av kvinnan gikk rundt med der..såg temmelig VARMT ut..
8.Bussa i KL går itj alltid på tida. Her e det meir; "vi drar når vi har fått nok passasjera.." og et busstopp kan likesågreitt vær midtrabbaten på en 6-felts motorvei. Slitsomt i lengden for utålmodige nordmenn. Men billig da
9.Hvis du havne i China Town på markedet der (der vi faktisk bodd), e det TO ord du mæ lær dæ: No thanks. Men du kan få ca alt av kopia for en rimelig penge. Hør korsn pris dæm tilbyr, by så 1/3-del av den prisen og så e du i gang! Et anna tips e å kikk, prøv, spør om ulike farga og virk oppriktig interessert. Når du da har hørt om pris og pruta litt, men fortsatt itj e fornøyd, begynn å gå!! Sjansen e STOR for at etter 3 sek heng dæm rundt og gir dæ temmelige hyggelige prisa. Sånn ellers e dæm i konstant frykt for politiet så det kan hend at dæm plutselig pakke ned heile "butikken" når du ska kjøp nå.
10. Massasje e temmelig deilig når man har stressa rundt med tung bagasje og dårlige sandala..

12 Comments:

  • Æ får itj te å legg ut bilda!!!!!!
    ARGH!!!!
    ja-ja..Syng etter mæ folkens på melodien etter: Jeg er ikke redd, ikke redd for Jesus er min gode venn:
    Jeg er IKKE brun (klapp,klapp)
    IKKE brun (klapp,klapp)
    Men jeg vil fortsatt være din gode venn-som-har-kommet-hjem-fra-5-mnd-i-Australia ( okei, kanskje det vart litt for my tekst der..)

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at lørdag, 08 juli, 2006  

  • tusen takk for god informative tips til en som aldri kommer til å dra på backpacker tur...tror jeg..

    jeg er brun (klapp-klapp)
    sommer brun (klapp-klapp)
    men jeg vil fortsatt være din gode venn-som bare-har-vært-i-Norge.(tenkte jeg skulle følge ditt eksempel her)

    gleder meg til å treffe deg igjen!!

    By Blogger patrick, at mandag, 10 juli, 2006  

  • Jeg er heller ikke brun (klappklapp)
    heller ikke brun (klapp klapp)
    Men jeg vil også fortsatt være din venn!

    By Blogger Linda Therese S. G., at mandag, 10 juli, 2006  

  • Hei du
    Jeg visst ikke hvordan man fikk til at folk kunne kommentere før nå...litt treig har man jo alltid vært. Men iallefall, hvorfor heter jeg Janne Johanne Bjerkholt?

    By Blogger Janne, at tirsdag, 11 juli, 2006  

  • KRISTIN! Du e så hjertelig velkommen som du ikke ane! Når på dagen kommer du? Æ jobbe jo, burde kanskje bytte vakt alt ettersom når du e her....

    By Anonymous Anonym, at tirsdag, 11 juli, 2006  

  • hvis du sjer noeye etter saa har ALLE kontaktan min mellomnavn..Tilfeldig? Neppe..Men hvis du itj e fornoeyd med det e du hjertelig velkommen te aa kom med nye forslag..:)

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at tirsdag, 11 juli, 2006  

  • jaja.. nå er d vel på tide at du kommer dæ hjem igjen!
    bare synd e isje får sett dæ før høsten. men d blir morro det!

    By Blogger Stine, at torsdag, 13 juli, 2006  

  • eg er heimeee!!!
    Vaffal på norsk jord!!!DIGG!!!Men har ennu itj mobil som funkeeeeeeee...ARGH!

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at fredag, 14 juli, 2006  

  • ..jeg får ikke tak i deg!

    By Blogger tingaling, at lørdag, 15 juli, 2006  

  • velkommen heim!!!! men jeg har mobilen min på verksted og har ikke nr ditt...(se bloggen min) men velkommen hjem, ses når du kommer ned, når tid var det??

    By Blogger patrick, at lørdag, 15 juli, 2006  

  • Det nye sim-kortet mitt funke it og den nye mobilen min e på avveie i det norske postsystem..:)æ forslår at hvis folk vil ha tak i mæ så ring på Solveig!!Patrick nr mitt e det samme, gidd itj å legg det ut her så du får spør nån ainna.. Kanskje har æ mobil i gang i morra? mandag altså..?

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at søndag, 16 juli, 2006  

  • æ har mobil!!

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at tirsdag, 18 juli, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home