100 PROSENT NATURLIIIIIIIIIIIIIIIIG!!!!!!

mandag, november 26, 2007

Kristiansand vs. Oslo



Kristin heill på å bli voksen.. SKUMMELT!! I den anledning har æ funne at æ kanskje må nok flytt på mæ. 
Etter fem år i den her vakre, trygge og koselige byen Kristiansand. Og det e nu 98% sikkert at æ flytte te Oslo te høsten. Men det her e ingen enkel avgjørelse. Etter ei sånn kjempehelg i Oslo som æ nettopp har hatt, sjer æ lyst på heile greia. Men når æ kose mæ med vænnan min i Kristiansand vil æ itj flytt i det heile tatt... Møøøøkk...
Lage lista for min egen del med positive og negative sida;

Positive ting med Kristiansand
* Fantastiske menneska og utrulig gode vænna
* Menigheten min Salem
* My godt vær, både høsten og våren e helt konge
* 17.mai-feiringa!!
* Liten og oversiktlig
* Stort nettverk og alltids nån å heng med
* My enklar å finn billige, sentrale plassa å bo

Postitive ting med Oslo
* Masse bra vænna og kjenninge som æ glær mæ te å heng meir med
* Masse nye kule folk som æ kan bli kjent med
* MY større sjangs for SNØ!
* Enklar, billigar og kjappar og kom sæ heim
* Alltids nå finn på i denne tigerstaden!

Nu syns æ det e litt slemt å ta den her avgjørelsen uten å la dåkk som bor disse respektive byan om dåkkers meining før æ tar den endelige avgjørelsen. 
VEit det e fleir som har som skjult agenda å få mæ te æ enten bli eller flytt.
Så NU har dåkk sjangsen te å " speak your mind" eller gi "klar melding ut".
Kom med dine synspunkt, positive og negative sida ved dæm her to byen
Så ska æ ta dæm inn te vurdering. Kjør debatt! 

17 Comments:

  • Oslo: masse forurensning, bråk og ækkelt, alt e dyrt, folk e kjipe og dumme, guttan e hæslige, det e kjedelig der, folk har aldri tid til dæ, travelt, flere rotter enn innbyggere!!! blottere rundt hvert hjørne, større sjans for å dø, ALT tae imot...

    Kristiansand: Din beste venn bor der.

    By Anonymous Anonym, at mandag, 26 november, 2007  

  • staaaaaaaayyyyyy!!!!!!

    By Anonymous Anonym, at mandag, 26 november, 2007  

  • Solveig: GODT argument
    Ingvild: dårlig bruk av argument...

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at mandag, 26 november, 2007  

  • Ørnes???!!!!

    By Blogger Kathrine, at mandag, 26 november, 2007  

  • tjaa, har ud nå gode argument kjære?

    By Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin, at tirsdag, 27 november, 2007  

  • ok Krisitn, lær av ei som har erfaring på området!! Kristiansand er jo byen med stor B. Det kan jeg ikke argumentere mot. Det er mange gode folk der nede, og er en drøm om våren.
    MEN, Oslo er byen med stor O! Her har man et ute liv som ingen andre. Masse koselige cafe'er på de underligste plassene. Og blir du lei av selev sentrum kan mar bare forflyte seg til feks majjorstua, eller grunerløkka for en liten shoping runde. Vi har også norges beste nanbrød på grønland! Blir oslo bare for mye en dag. kan man ta toget 15 min ut av byen og gå i koselige Asker. Så får man det småby preget som man savner innimellom!
    I tillegg til dette har vi frognerparken, slotsparken, sofienbergparken, st hanshaugen, fagerborg parken og MANGE andre parker som er fyllt med masse liv om våren og sommeren! Og vi ahr Hovedøya!
    Men mest av alt. JEG er jo her! pluss en del andre av dine respektive venner. Kirsten flytter vel og kanskje til høsten?? Og det skal sies, Oslo har MANGE bra gutter å by på! Sorry Solveig, men det er sant!!
    Litt nye perspektiver og en liten forandriing i ditt ellers så unge liv er nok ikke dumt! Utvide horisontene litt.
    SÅ selv om Kristiansand har kapret mitt hjerte, så er det ingen sted jeg heller vil bo akkurat nå enn Oslo!

    By Anonymous Anonym, at tirsdag, 27 november, 2007  

  • men... æ blir lei mæ hvis du flytte.

    By Anonymous Anonym, at tirsdag, 27 november, 2007  

  • legger merke til at menneskene i hovedstaden ikke er fantastiske, bare bra lissom, det strider i mot min religiøse overbevisning.

    og dessuten kan jeg fortelle at jesus er i hoevdstaden og, opptil flere plasser, bare å joine!

    og dessuten etter mange år i sør må du innse at oslo er stedet for å finne seg en mann, mange har gjort det før deg. jeg jobber med saken og om ikke annet har jeg i alle fall blod på tann!!

    tigerstad og tigerstad, trikkestad spør du meg, du kommer deg liksom overalt her. også har vi smart club og ikea (som kr.sand ikke får før om en stund)

    17. mai e jo konge i oslo, vi har jo kongen!!! doh, kom å se mette marit og gjengen, vi kan mobbe vinkinga hennes;-)

    oslo er ganske oversoiktlig om du først får oversikten (he, did that make sense?)

    jeg liker sørlandet og, det er der jeg skal bli gammel, må bare finne meg en sørlending først, og merkelig nok akkurat nå er det større sjansje for det enn det var i kristiansand:-)

    nei dette ble en lang mail, poenget var/er: я люблю тебе! æ like dæ!! og du er alltid velkommen!

    By Anonymous Anonym, at tirsdag, 27 november, 2007  

  • Men ka med trondheim?

    By Anonymous Anonym, at onsdag, 28 november, 2007  

  • Ikke det at jeg vil ha deg vekk fra Kristiansand altså, men jeg hadde flytta til Oslo hvis jeg hadde fått sjansen. Hvis jeg hadde hatt råd og fått med meg gubben. Hehe. Men bare for en stund, så hadde jeg flytta til sørlandet igjen senere i livet. Men hjertelig velkommen til å bli!

    By Blogger Linda Therese S. G., at onsdag, 28 november, 2007  

  • Skal du finne mann eller skal du ha det koselig??

    Hvis du skal finne mann så er da Oslo større enn Kristiansand og det er liksom ikke så mange aktuelle her nede.

    Men skal du ha det koslige, da er det Kristiansand som er stedet. Her æ d så kosli. du veit jo det. alle spør åssen har du d og alt æ vel greit for æ håpe....


    =) jeg kommer på besøk til deg om du flytter!!

    By Blogger patrick, at lørdag, 01 desember, 2007  

  • Meg.... og MASSE me snø... ;) ellers så e det væl ikke så mye.... bærre 2 tima me båt t øya og VAKKERT her om sommern;)

    By Blogger Kathrine, at søndag, 02 desember, 2007  

  • er noen kjekke gutter i Oslo ja!!
    Ikkje sett så mye til snøen ennå då.

    By Blogger Catti, at mandag, 03 desember, 2007  

  • Ka me Verdal'n?

    By Anonymous Anonym, at søndag, 09 desember, 2007  

  • I want not agree on it. I over nice post. Especially the appellation attracted me to study the sound story.

    By Anonymous Anonym, at lørdag, 16 januar, 2010  

  • Genial brief and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thanks you seeking your information.

    By Anonymous Anonym, at onsdag, 20 januar, 2010  

  • det jeg var ute etter, takk

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 18 mars, 2010  

Legg inn en kommentar

<< Home